Instagram

Thursday, April 14, 2011

hijab : tuntutan agama atau tuntutan fesyen???


sebelum tangan aku lebih rancak menulis
aku nak mintak maaf dulu dengan pembaca entri ni...
bukan apa... aku cuma nak menegur cara pemakaian tudung wanita sekarang

memang dah tersangat banyak fesyen bertudung sekarang
memang cantik-cantik...
memang lawa sangat wanita yang pandai mengenakan tudung tu...
macam-macam gaya dan fesyen
sekali tengok memang sangat lawa...

tapi ada yang kurang disitu...
cara pemakaian tudung itu salah...
bertudung untuk menutup aurat, bukan fesyen semata-mata
buat apa bertudung kalau leher terdedah...
itu still aurat yang wajib ditutup...
bertudung tapi still menampakkan rambutnya...
bertudung tapi tudungnya tersangat jarang...
sehingga menampakkan seluruh rambutnya...

aku tau...aku pun tak delah pandai sangat bertudung...
aku juga berfesyen... tapi biarlah berpada...

satu style yang aku tak berkenan...
selendang yang hanya diikat macam tu jer...
nak aku tunjuk??? tak perlu la kot...
lihat saja disekeliling, seolah tak ikhlas untuk bertudung...
kita bertudung kerana tuntutan agama untuk menutup aurat...
bukan kerana tuntutan fesyen supaya cantik dipandang...

aku bukan sesapa untuk menegur tapi sesama muslim tak salah  bertegur sapa
sekiranya tak betul bg kite kan...
maaf aku bercerita disini...

ikhlas lah dalam bertudung...
menutup aurat itu wajib bagi seorang wanita muslim...
❤Salah silap dalam entry ini...Ayu mohon ampun dan maaf... sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah S.W.T dan yang buruk itu adalah kelemahan Ayu sendiri...❤

0 komen:

2leep.com