Instagram

Friday, May 27, 2011

erti sahabat...real depan mata!

pancit kejap nak serbu sume blog yang join segmen ABG BENG malam nih... rehat dulu... nak post entry ni dulu...
skang ade kat home sweet home...sampai tadi dalam kul 3 ptg... masa dekat sstesen bas Dungun tadi... masa tu dalam kul 1 lebih... budak-budak sekolah dah ramai giler berkumpul dekat bahagian bas local tu... pelik gak asal ramai sangat...sebab minggu lepas aku balik time macam ni gak...tapi tak adalah ramai sangat... rupanya esok dah start cuti sekolah... patut lah ramai dorang ari nih...kena siap sedia la aku untuk berebut tempat duduk! kalau tak...berdiri la aku selama 1 jam setengah nak sampai rumah... hahaha...jahat punya kakak nih...ngee~~~

naik bas ari ni memang dikelilingi ngan budak-budak sekolah... macam-macam sekolah yang ada kat Dungun ni... tapi aku terharu dengan 2 orang budak yang duk seat sebelah aku... ini adalah erti sahabat yang susah nakk jumpa gak sebenarnya...

aku agak budak berdua tu baru form 1 kot...budak sains aku agak... yang sorang tu... tinggi sket dari yang sorang lagi tu... sebab dia kecik sket... mcm budak darjah 3 kot... yang kecik duduk seat dalam...tepi tingkap..yang tinggi sket tu duduk sebelah dia... emmm...dorang ni tak pandai pilih seat la... belah tu panas jap lagi... sebab tu aku duk belah sini...ececece...bangga jap  pandai pilih seat...ketuk pale aku!

biasalah...perjalanan dari Dungun nak sampai Kuala Terengganu yang makan masa lebih kurang 2 jam nih memang akan buat orang dalam bas tu sangat mengantok... aku pun sama...siap boleh tido sejam...hehehe...
memang best abes...dapat pulak bas aircond... siap mimpi-mimpi aku...hahaha...
back to the story!
nak jadi citer budak yang kecik tu tertido... tapi dia duk belah sana... memang terasa la panas matahari tengah hari...memang panas seh...naseb aku duk belah nih... tapi budak yang besar sket tu tak senang duduk bile tengok kawan dia kena panas... dia amik beg sekolah dia dan pegang di depan budak kecik yang tengah tido tu...untuk halang matahari terus kena kat budak kecik tuh... aku tersenyum je tengok cara budak tu... itu lah namanya sahabat... a very good boy... walaupun dia pun tengah mengantok...tersengguk-sengguk tapi dia still pegang beg tu jugak... memang sedap la budak kecik tu tido.. macam adik-beradik pulak aku tengok... si abang yang sentiasa akan jaga adiknya...

akuu tak tahu lah budak berdua tu turun kat mana sebab aku turun dulu depan rumah aku... huhuhu... dalam hati aku terdetik... alangkah indahnya persahabatn mereka...sanggup berkorban demi sahabatnya...

p/s : esok tolong Bonda wat tapai...Bonda dapat tempahan 10 kg dari cikgu sekolah... waa...tapai Bonda semakin dapat sambutan nampaknya... nak buat tempahan jugak??? terbuka sekarang! hehehe...
GOOD NITE!!!



7 comments:

alin alias said...

wah, sweet..baiknya macam kte, hikhik..

-✿Ayu✿- said...

@alin duan
hahaha...mcm ko la sket2... hehehe...

Anonymous said...

Hello. It is great that at least you pour more light on this issue. Thanks.

qaseh johanna said...

akak tag ayu..hihi


http://qasehdindakanda.blogspot.com/2011/05/sunshine-smile-contest.html

-✿Ayu✿- said...

@qaseh johanna
erkk...kne tag lagik! hehee...tq kak!

Mylady said...

soooo cweeettt...susah nak dapat sahabat macam tu zaman sekarang ni..kawan yang makan kawan, ramai la...hehehehe...

-✿Ayu✿- said...

@Mylady
huhuhu...tau xpe kak... zmn skang yg kwn mkn kwn ramai la... huhuhu

2leep.com