Instagram

Thursday, May 27, 2010

Asset vs Liability....



alamak..masuk bab akaun la plk post aku ari ni...
hehehe...tp xde kne mengena pn ngan akaun eh...
aku xnk peningkan pale pembaca setia blog aku nih...ngeee~~~

semalam...adik aku...Tuan Mohd Azuan...
balik dri PD...membawa berita gempak...
hahhaa...gempak ke???

"bonda : mung g kL wak mende???ayu kabo angkat sumpoh...
               angkat sumpoh jd askor ke???
zuan    :  dok eh...kite g angkat sumpoh beli rumoh...
bonda : hah??? mung beli rumoh mane pulok???"


hahahhaha...terkejut cek tau anok die beli rumoh...
adik aku dah beli rumah kt Port Dickson...
rumah teres 2 tingkat...bkn niat nk duk citu...
niat nk buat duit...die kate nk wat sewa rumah tu...
harga rumah tu...100 ribu...
kt taman SpringHill...
aku pnh g taman tu ngan abg sid dlu...
taman tu dh maju kot skang...aku pn x tau...
buat asset btol adik aku nih...
kete dah bli...rumah pn dah ade...
cukup dah utk sorg laki...

tapi aku ni???padahal..aku ni kakak...cm aku ni adik die plk...
hahahha...time raya dlu..siap bg aku duit raya...
tp die tu x kisah...aku ade utang die 300 hengget...
last2 die ckp...xyah byr la...top up je utk die 10 hengget...
hahhaa..adik aku....:p

adik aku dh leh bg duit kt cek bulan2...tp aku???
masih bg liability kt cek...bln2 mintk duit lg...
hehehe...

adik : bg asset
kakak : bg liability...
hahaha...

No comments:

2leep.com