Instagram

Monday, May 09, 2011

i'm going to cry tonight...(T_T) ~SELAMAT HARI Bonda❤CEK & IBU❤~

petang tadi baru je lepas satu paper...paper AIS 630... skang ni aku tengah duk struggle untuk paper last lak besok kul 2.15 p.m.... aku cuma ada tak sampai pun 24 jam nak study killer paper ni... FAR 430...paper core aku setiap sem...tak lepas sem ni tak leh amik yang sem depan pulak... setiap sem kena bunuh ngan paper FAR nih...ni la padah nak sangat jadi budak akaun...last-last aku yang duk merungut setiap sem... penyakit wajib tiap kali final...haih...mengeluh tak abes-abes...

bila dah tengah terdesak macam ni mula la nak menangis...tengah study pun menitik air mata...stress punya pasal!
dari tadi lagi duk pujuk hati ni suruh bersabar...esok dah last paper sem ni... lepas tu dah boleh rilek jer... tak payah fikir pasal FAR lagi... tapi hati ni degil! nak juga turunkan hujan...walaupun Dungun tengah kemarau skang! aduh...macam mana lagi la nak pujuk hati yang degil nih!

tadi pulak dapat citer yang tak best dari rumah...pak cik aku kena angin ahmar...dah 3 hari batu aku dapat tahu...tak sorang pun bgtahu aku! sedih betul rasanya... naseb baek kazen aku yang inform...kalau tak..sampai sudah aku tak tahu...kesian ayah wei aku tu... memang la aku tengah final skang...tapi sekurang-kurangnya bgtahu lah aku sepatah... at least aku tahu apa yang jadi kat rumah... dah sebulan tak balik ni... memang rindu giler nak balik rumah...

sempena hari ibu pulak tak dapat nak sambut ngan cek...lagi la aku sedih malam ni... dah la stress nagn belajar..rindu ngan cek lagi...sedih pasal ayah wei lagi...harap-harap ayoh wei tak de pape... cek cakap sket je kat mulut... huhuhu...AKU NAK BALIK!!!!!!

BUAT  CEK TERSAYANG...
hari ibu datang lagi...terima kasih kerana menjadi ibu yang terbaek buat kami adik beradik... terima kasih kerana selama 23 tahun ayu hidup...cek tak jemu-jemu layan kerenah ayu...layan tabiat mengidam ayu yang macam-macam... terima kasih selalu masak lauk ikang singgang kegemaran ayu tiap kali ayu balik walaupun tiap minggu ayu balik...erima kasih selalu buat kepok lekor yang sedap tu untuk ayu bawak bekal kat sini... ayu makan sampai habis...satu pun tak kongsi ngan orang...hehehe...terima kasih setiasa support ayu dari belakang walaupun kadang-kadang ayu dah give up... terima kasih sentiasa ada disisi ayu masa ayu sakit...
terlalu banyak pengorbanan cek untuk ayu...sampai ayu dah tak tahu nak letak yang mana satu... terima kasih untuk segalanya cek... kalau lah  cek dapat baca apa yang ayu tulis kat sini...  I LOVE U DAMN MUCH!!!(T_T)....

istimewa buat Puan Khatijah 
SELAMAT HARI IBU juga aku ucapkan buat bakal mak mertua aku... sekejap jer aku dapat jumpa Ibu hari tu...tapi pertemuan tu cukup bermakna bagi aku... seolah-olah aku bercakap dengan cek sendiri... aku senang dengan ibu... selamat hari ibu Ibu... 
dari bakal menantu ibu...:p
terima kasih kerana membesarkan anak ibu jadi seorang anak yang terbaek buat ibu....



Bonda...
Kau memberikan separuh hidupmu..
Memberikan banyak cinta untukku sepanjang hidupmu..
Menjadi tempat mengaduku..
Kau memberikan semangat untukku..
Memberikan waktumu untukku..
Hanya kau wanita yang paling kucintai di dunia ini..

Bonda...
Hanya kau yang mempunyai waktu untuk mencintaiku..
Bonda...
Hanya air matamu yang mengalir untukku..
Bonda...
Hanya engkau yang menyerahkan nyawamu untuk menyelamatkanku.. Hanya ada uluran tanganmu ketika aku menangis..
Hanya ada senyummu ketika aku bersedih..
Hanya ada tawamu ketika aku senang..
Bonda...
Hanya engkau yang ada dalam hatiku

Bonda...
Seandainya aku bisa menghapus air matamu..
Seandainya bonda tahu aku juga merasakan pedihnya hatimu..
Aku merasakan jika bonda sedang sedih..
Tapi gadis kecilmu ini tidak dapat berbuat seperti yang bonda lakukan padaku..


Bonda...
Seandainya aku bisa menggantikan kesedihan bonda dengan tawaku..
Seandainya aku bisa memberikan nyawa ini walau hanya separuh dari nyawaku..
Seperti yang bonda lakukan ketika melahirkan aku..
Seandainya aku bisa menjadi tempat mengadumu..
Seperti aku yang bisa mengadu padamu..
Aku hanya ingin menyapu air matamu, bonda….
Aku juga ingin merasakan perih dan pedih yang bonda rasakan


bonda...
Sejuta cintaku
Sejuta kasihku
Sejuta perhatianku
Dan sejuta sujudku ditelapak kakimu…
Allah
Angkatlah beban bondaku…
Hanya Engkau yang bisa
Karena hanya Engkau tempat mengadu bondaku..
Bonda
Aku mencintaimu dengan sepenuh hati dan jiwaku

Hanya untuk bonda seorang..

No comments:

2leep.com