Instagram

Saturday, May 07, 2011

petua elakkan mengantok ketika study tengah malam ...

penatnya duk mengahafal teori yang banyak dari tadi...aku tak nak merungut dah pasal teori lagi...dah jemu aku duk merungut jer...

pukul 2.00 pagi dah...persediaan yang tak berapa nak bersedia untuk menghadapi paper ke 4 lusa...
paper AIS...bukan AISberg yang dalam TITANIC tu lah...yang ni Accounting Information System...
banyak betul nak kena hafal...macam budak Comp Science dah rasanya...

tak nak bebel panjang-panjang lagi...malam ni nak bagi sikit petua untuk hilangkan mengantuk time study...
biasa lah student...terpaksa stay up sampai pagi untuk study...tapi selalu mengantuk...
aku pun macam tu jugak...lumrah... mata ni ingat nak tido jer...

biasanya aku akan rendam kaki aku dalam air panas untuk hilangkan rasa mengantok tuh...
tapi janganlah panas yang mendidih tu...kang terbakor pulak kaki korang tu...aku pulak yang kena jawab...
cukup untuk suam-suam kuku kaki korang je...  time kaki tengah berendam tu...korang boleh lah study...
InsyaAllah..mata akan kembali segar sebab urat kaki dah kembali segar...


tak perlu tengok kaki buruk aku lama-lama...nanti berpinar mata tu...hehehe:p

ni cara aku...dulu aku pernah cuba sabun aqura tu...yang tahan mengantuk tu lah...tapi haram...makin mengantok adalah... minum nescafe??? kang kafein terlebih pulak...

selain untuk hilangkan mengantuk...cara ni macam untuk kesihatan kaki gak...sebab masa merendam tu...segala kuman-kuman akan berebut untuk melarikan diri dari kaki anda sebab kepanasan... macam pedicure pun ada gak...tapi murah punye pedicure la...hehehe...

ok...aku nak back to study lak...13 chapter kena cover...aku cume ada takk lebih dari 24 jam jer nih...

WISH ME GOOD LUCK for AIS 630!
p/s : ni cara aku...kalo korang nak try apa salahnya...:p

<blink> SELAMAT MENCUBA! </blink>

No comments:

2leep.com