Instagram

Wednesday, September 28, 2011

i am trying to be a LADY...:)



malam ni tak tahu nak buat apa...
hari ni balik keje awal sket...half day jer...***wink wink...
kenapa???
settlekan perihal lesen memandu yang tak abes lagi tu!
suppose hari ni ada ujian memandu...
tapi disebabkan lecturer nak datang opis dan observe aku online keje macam mana...
so...tarikh terpaksa ditunda ke minggu depan!
doakan aku yep!

malam ni tak terasa mengantok sangat... petang tadi dah bantai tido...
bukak youtube... tengok tutorial pakai shawl...
pakai mekap... pakai dress...
coz... i am trying to be a LADY!

heh??? selama ni belom lady ke??

selama ni aku cuma seorang GIRL yang sentiasa perasan diri masih 18...
walaupun kawan-kawan sume dah beranak pinak...:)

sumpah...
sampai sekarang aku masih tak terfikir pun berubah...
dalam erti kata lain mengupgrade kan diri menjadi seorang wanita...
padahal umur aku sememangnya dah jadi wanita...

oleh kerana badan aku kontot kecik...
ramai yang perasan aku ni 12 years old student yang baru nak amik UPSR!
damnly immature!

kadang-kadang kalau kuar dengan encik MOK selalu terfikir...
apa orang sekeliling fikir tentang kami...
pasangan bawah umur...hahaha...

teringat pulak hari tu pergi tengok wayang...
nak tengok citer FINAL FANTASY 5...
dan citer tu of coz la 18  and above je boleh tengok kan...
dan kami dengan yakin lah peri ke kaunter...
time nak beli tiket tu boleh plk kakak kaunter tu ulang 

"citer ni 18 tahun dan ke atas sahaja "

sambil tengok kitorg..
nak je aku jawab...

" akak nak tengok I/C kitorg ke???"

hahaha... sounds like kelakar...
kami pasangan kecik comel...kikiki...:p

selalu tengok girls out there yang pakai shawl...heels... make-up bagai...
when berdating kan...
tapi aku... setiap kali kuar dengan Encik MOK or dengan FAMILY sekali pun...
this is what i ALWAYS wear!





kalau girls lain sibuk cari dress...aku sibuk cari  TOMS GIRL long sleeve shirt dekat Hock Kee Seng...
orang cari shawl...aku cari tudung bawal atas stesen bas MBKT...:)
orang cari heels/ wedges...aku duk cari crocs 10rgt dekat pasar malam...
orang cari handbags... aku cari beg kecik jarang yang boleh letak ic n duit
dan selit dekat poket jeans je... tak pun beg sekolah je...senang sandang kat belakang...

hahahaa...KOLOT simple giler kan...
inilah cara aku mengekalkan kekecikkan awet muda aku...

aku rimas bila tengok orang pakai tudung belit-belit...
pakai heels tapi jalan nak terjatuh...
tapi manusia mungkin akan berubah...
sapa tahu kan... aku tak boleh kata...
aku tak kan berubah menjadi seorang wanita...
mungkin hati belum terbuka lagi untuk itu...
hati masih lagi nak jadi GIRL 12 years old...:)

tapi jangan terkejut kalau nanti aku berubah jadi macam ni...:)

aku tahu...aku takkan mampu jadi macam dia...:)

4 comments:

Amy Syahirah said...

sis , u can be like that one day !! trust me . oh btw , sy budak 18 tahun tpi badan pon kecik . org sllu ingt standard 6 . lagii sedih !! hehe .

-✿Ayu✿- said...

@amy syahirah
18 tu muda lg dik..akak dah 20+++ hahaha...:p

a'a said...

smg brjaya ayu..:)

NoYB said...

huhu....sy pun keCik mOlek jugak(perasan kan...^___^).... ape pun...,gud Luck....!

2leep.com