Instagram

Thursday, October 20, 2011

jangan dilupa...LANGIT dan BUMI...




andai hari ini kita diatas...
dengan segala limpah kurniaNYA...
dengan pangkat dan darjat yang sementara...
dengan pujian yan melambung tinggi...
tapi usah kita lupa ...
bumi yang dipijak...
jangan dilupa mereka yang memerlukan...
sesungguhnya kita hanyalah
pemegang amanah oleh Allah S.W.T sebagai khalifah di bumi...

jangan terlalu mendongak langit nan tinggi...
jangan ditunduk bumi nan datar...
jadi lah penghuni ditengah-tengah awangan...
yang sentiasa berbaik pada langit...
sentiasa berbudi pada bumi...

Ya Allah... ku bersyukur atas segala limpah kurniaMu...
andai aku bongkak tanpa aku sedar...
KAU sedarkan aku dari noda dunia sementara ini...
hanya kepadaMU tempat aku bergantung...
hanya kepadaMU tempat aku mengadu...


Alhamdulillah... KAU masih cinta akan hambaMU yang hina ini...





6 comments:

Lea Isnawi said...

sentaisalah bersyukur dgn kurniaan-Nya
jgn sesekali riak

Unknown said...

kita berada diantara langit dan bumi.. :)

BeloG MTT said...

Bumi ni bulat..Sentiasa kena beringat tak kira di mana kita berada..Atas atau bawah sebab putaran hidup tu sentiasa berlaku :')

-✿Ayu✿- said...

@Lea Isnawi
bersyukur dgn segala nikmatNYA...

-✿Ayu✿- said...

@Saiazuan
Alhamdulillah...itu adalah sebaik manusia...

-✿Ayu✿- said...

@BeloG MTT
yup! betol tu... jgn bongkak dgn nikmat dunia yg sementara...

2leep.com