Instagram

Monday, April 09, 2012

Hidup ibarat gugusan kunci ^_^



dalam hidup kita ada banyak sangat tanggungjawab kan...
dalam kita tak sedar... kita pun ada tanggungjawab untuk diri kita sendiri...

dekat kelas hari ni ada lecturer cerita pasal banyaknya kunci dalam hidup dia...
kunci rumah... kunci kereta... kunci grill... kunci almari...kunci office...macam-macam lagi kunci...
tapi dalam kita tak sedar segala kunci-kunci yang ada bersama kita tu adalah tanggungjawab 
yang perlu kita pikul sepanjang hidup kita...

ayu tersedar pasal ni lepas Dr. Nazif tu cerita pasal kunci yang banyak tu...
selama ni ayu mungkin sedikit leka dengan kehidupan ayu...
ayu bukan lah datang dari keluarga yang berada...tapi cukup membahagiakan ayu...
ayu tak pernah dapat apa yang ayu impikan...
ayu tak pernah merasa macam orang lain pernah rasa...
tapi ayu tak kisah sume tu... as long as... ayu tahu... ayu bahagia dengan apa yang ayu ada skang ni...
tanggungjawab untuk keluarga... 
untuk diri sendiri jugak...
untuk orang yang kita sayang...
untuk Allah S.W.T...

bila dah masuk usia yang semakin meningkat ni...
ayu mula fikir tentang tanggungjawab yang selama ni mungkin tak penting untuk ayu...
ayu mula fikir tentang masa depan...

tadi baru je bermuhasabah diri dengan Encik Mok...
walaupun Encik Mok tak seromantik Harris dalam ombak rindu tu...
tapi Encik Mok yang banyak sedarkan ayu tentang erti hidup sebenar...
Thanks sayang... always reminding me to my reality of life...

hidup yang selama ni kita bayangkan indah..
tapi sebenarnya penuh dengan warna-warna yang takkan terjangka untuk kita hadapi...

muhasabah diri...




❤Salah silap dalam entry ini...Ayu mohon ampun dan maaf... sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah S.W.T dan yang buruk itu adalah kelemahan Ayu sendiri...❤

0 komen:

2leep.com