Instagram

Tuesday, May 24, 2011

antara 'Yang Terbaik' & 'Bukan Yang Terbaik'

sebenarnya senang je nak masak lauk ni... campak tu.. taruk ni.. letak tu... letak ni...campak tu...dah siap!


waa...giler r ko...sume ko tau buat... masak menda suah macam ni pun kau tahu buat...salute r!


aku tak tahu la... menda ni susah la... ko buat la dulu la... nanti baru aku tengok balik... aku tahu sket-sket je... 


ala ko ni... takkan ko tak tahu langsung... apa yang ko tahu???
sebenarnya dalam dunia ni bukan semua orang adalah sempurna... bukan semua orang adalah terbaik... tak ada sorang pun yang sempurna!
dah jadi tabiat manusia...bila seseorang berada diatas... mereka mula memuji melambung-lambung... seolah seseorang itu adalah yang terbaik... tapi mereka tak pernah terfikir bahawa... walaupun seseorang itu adalah terbaik...masih ada sesuatu yang dia bukanlah pakar... seorang manusia takkan dilahirkan sempurna. dalam dalam 10 bidang yang diceburi pasti ada satu bidang yang bukan dia pakar. siapa kita untuk mengadili sempurna seorang manusia.

apabila mereka berada didepan...jangna mudah lupa untuk menoleh ke belakang... walaupun dihadapan adalah masa depan yang cerah...jangan dilupa kenangan silam yang gelap... tika kita berada di atas untuk sentiasa mendongak ke langit...jangan sesekali kita lupa untuk memijak bumi yang nyata... lumrah dunia yang takkan diubah...

sekadar renungan buat aku sebagai manusia yang mudah lupa diri agar aku bukan sebahagian dari mereka yang semakin taksub dengan lagit sedangkan lambat laun mereka juga akan berada di perut bumi...


Terima kasih buat mereka yang sentiasa menemani aku walaupun aku bukanlah yang terbaik... aku cuma tahu apa yang aku perlu tahu... tak perlu untuk kita mendabik dada dengan ilmu yang sedikit cuma yang kita miliki kerana ilmu Allah itu masih terlalu luas untuk diterokai...

❤Salah silap dalam entry ini...Ayu mohon ampun dan maaf... sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah S.W.T dan yang buruk itu adalah kelemahan Ayu sendiri...❤

0 komen:

2leep.com