Instagram

Thursday, May 19, 2011

hari ni : serabut + huru hara !

cerita hari ni memang huru-hara dan buat aku jadi serabut giler! pagi-pagi dah la mengantok, semalam tak leh nak tido, banyak betul anasir-anasir si tanduk yang duk kacau aku suh pikir yang bukan-bukan... sudahnya bangun pagi dengan muka mengantok plus +++... naseb kelas kul 10.30...boleh la qadar lagi sejam dua...hehehe

sampai kelas pulak belajar tajuk yang ada banyak double entry...hohoho...lagi huru-hara otak aku... dividend, holdong, subsidiary company, inter-company sales, balances, bill payables, bill receivables...(aku tengah ingat balik double entry tu sebenarnya...arghh!!! lupa dah!!!).... apa lagi ye... ??? kena review balik!!!!!

nak balik rumah pun mud memang dah kelaut... naseb bukan tuan punya diri yang kelaut... aihhh...masalah malam tadi la ni...sabar je la...huhuhuu

sampai rumah pulak sim kad tepon aku pulak buat hal! arghh!!! tensen betul macam ni! awat la dengan sim kad nih aku pun tak tahu la...  tertera kat skrin tuh  SIM CARD REGISTRATION FAILED!  what ??? aku dah pakai nombor ni masuk 10 tahun dah... takkan baru sekarang nak bagitahu register yang aku buat 2,3,4 tahun dulu failed! nak kena call Maxis Centre pulak... dah la rumah ni sume pengguna Celcom ... korek anset adik aku, call maxis centre...

  • Cik MC : boleh saya bantu cik
  • aku : sim card registration saya failed lah...kenapa ye...
  • CIK MC : boleh bagi no tepon cik
  • aku : 012-981****
  • Cik MC : maaf cik, no cik ni tak ada dalam senarai kami. no ni tak diregister
  • aku : hah??? mana boleh pulak macam tu...saya dah register dulu lagi...
  • cik MC : no ni dah expired cik, mungkin cik dah lama tak top up no ni
  • aku : lama tak top up??? saya baru top up 2 hari lepas kak...tarikh luput pun tak sampai lagi...
  • cik MC : maaf cik, kami tak dapat bantu melainkan cik ek Maxis centre berdekatan untuk selesaikan masalah cik...

OK FINE! no kesayangan aku dah tak boleh pakai lagi! memang tak puas hati betul kenapa boleh jadi macam ni...

semalam aku ada dapat mesej..tapi ingatkan tak ada pape aku buat tak tahu je la...

we acknowledge your request to move. Thank you for being with maxis and we hope to serve you again in future. thank you.
sejak bile pulak aku request nak tukar pakai laen nih??? lepas tu pulak masuk mesej nih...

dear customer, your Celcom posrt request has been accepted and activation is in progress. please wait for sms confirmation to change sim card within 24 hours.

mesej ni lagi la buat aku hangin... sejak bila aku nak tukar pakai Celcom pulak ni?????   saket jiwa raga betul...sudahnya aku pakai public phone skang nih...hehehe... nak mesej masuk 20 sen ...hehee...tipu jer...:p

aku rasa ni sume sebab aku dapat sim kad free dari Celcom hari tu...aku rasa lah... dia mintak no maxis aku...tak adala pulak aku syak pape... aku pun ikut je dorang mintak ic aku nak fotostat sumer... ntah lah... skang ni aku terpaksa la tukar no tepon laen lak... hohoho...aku sayang no tu!!! nak dapatkan no tu balik aku kena g centre...jauh lah... nak kena bayar lagi...aku dah la tengah pokai giler skang nih... sabar je lah pakai no laen dulu...  sedihnya... memang serabut rasenye ari ni...

tapi apa pun...dugaan untuk aku hari ni... mungkin hikmah disebaliknya... kesah semalam pun dah selesai...mungkin... syaknya masih ada... tapi aku perlu mengalah... biarkan keadaan yang tentukan pengakhirannya... aku serahkan pada DIA untuk tentukan segalanya.... apa pun yang berlaku hari ni... aku kena hadapi dengan SENYUMAN.... 


No comments:

2leep.com