Instagram

Saturday, May 21, 2011

.IPTA yang menjadi pilihan....

aku nak quit ngan UiTM sebab stress belajar akaun...aku nak tukar course... Culinary Art... persediaan nak jadi bini org... bulan september ni aku dah tak continue kat UiTM Dungun dah... aku dah apply nak masuk U laen..

ok...berangan tak sudah! penat-penat ko belajar akaun dah 5 tahun...senang-senang jer nak tukar course! sia-sia ko lebamkan mata selama  5 tahun...siap bagi eyebag besar yang comel giler lagik! tak payah nak belajar masak-masak... hari-hari makan telur goreng je cukup... erk... kurus la dia esok...hehehe


hehehe...gimik semata-mata...actually, aku tengah tolong adik kesayangan aku kemaskini permohonan UPU dia... result matrik dia dah kuar 2, 3 hari lepas... keputusan dia boleh tahan lah...Alhamdulillah...

dia dah sedap-sedap tido...aku yang tengah pening nak pilih U mana untuk dia...bagus punya budak MOk nih..sekali aku sekeh kang baru tau...! aku letok course hok mung benci kang baru mung tahu! naseb baek la kakok mung ni baik hati...hehehe...:p


aku dah pilih beberapa U yang sesuai mengikut result yang dia dapat tuh... tapi adik aku ni dah warning awal-awal....

aku takmboh u luor tranung...aku puah doh duk Perok ari tu...aku nok duk tranung jer... hehehehe...

semek sunggoh mung ni... antara IPTA yang ada kat Ganu ni adalah :
  • Universiti Malaysia Terengganu (UMT)
  • Universiti Sultan Zainal Abidin (UnisZA)
  • Universiti Teknologi Mara, Dungun (UiTM)
tu je lah pilihan yang ada jat Ganu ni... oleh sebab dia ni budak akaun...aku kalau boleh nak dia teruskan dengan akaun... tapi sekali dia warning aku...! sekeh lagi sekali!

aku takmboh course akaun... aku nok course lain... letih doh aku belajor akaun...susoh giler...
sekeh lagi sekali! aku yang duk belajar akaun dah 5 tahun ni lagi seksa tau? dia naseb la memang dah ada basic akaun masa SPM...aku? budak sains tulen... basic akaun cuma masa kelas Kemahiran Hidup masa form 3... sekali dapat course Akaun! nak mati aku belajar tau!

tapi aku pekakkan telinga je dia cakap tak nak akaun...dia boleh pegi sebenarnya... result dia dapat akaun 3.67 kot... ok la tu...  hahaha...aku dengan menggunakan kusa veto yang ada... dah pilih siap-siap untuk dia...


aku rasa ni yang terbaik la kot...aku letak course perakaunan dari UMT, UM, UnisZA & UPM... aku nak dia teruskan dalam akaun...peluang dia cerah...bukan macam aku...hehehe...aku tak tahu sangat pembelajaran di universiti lain...aku pun tak tanya member-member aku sebab dorang ni suka sangat nak banding-bandingkan tempat belajar. aku tak suka la... ikut rezeki masing-masing la kan... buat apa nak banding-bandingkan...huhuhu...yang lain tu course kewangan ekonomi... dan satu tu business... tengok lah mana rezeki ko mok...  aku dah buat apa yang ko suruh... hahaha...GOOD LUCK Mok!

sebenarnya ada lagi 3 kali nak kemas kini ni...tapi aku percaya...dia memang takkan bukak dah... sampai dapat result nanti...hehehehe...

time to sleep... penat kejar ketam kat pantai Chendering tadi...dapat lah jugak dekat 20 ekor...huhuhu...esok nak masak lemak ketam! yeay!  SELAMAT MALAM bloggers...

1 comment:

alin alias said...

hehe..syok je bc ni, antara adik ngan akak, congrates kt adik ayu..=)

2leep.com