Instagram

Saturday, May 28, 2011

pesan seorang ibu...

kembali lagi ke Dungun!!! rumah kedua yang sentiasa menghantui hidup aku...ditambah pulak dengan kerja-kerja akaun yang sentiasa memanggil aku...arghhh!!!! stress betul...tak puas lagi la duk rumah!!!! mau cuti lagi!!!! 

sudah-sudah la tu sesi melepaskan geram...skang ni aku nak citer pulak kisah sebuah keluarga ...

tadi aku bertolak nak datang sini dalam kul 3.00 p.m  dari rumah...nak tunggu depan rumah...malas pulak...so...aku decide jalan kaki la sket sampai bus stop... masa aku sampai dekat bus stop tu ada sorang pak cik dengan anak dia... aku ingatkan anak dia tunggu bas jugak macam aku...rupanya tunggu kawan dia...tumpang... sebelum budak tu naek kete member dia...dia tak lupa untuk salam dan cium tangan ayah dia... aku terdengar ayah dia pesan..." belajar elok-elok "...kasih seorang ayah...

then, tinggallah aku sorang-sorang melangut kat bus stop tu tunggu bas SP Bumi ke Dungun... lambat pulak bas ari ni... tak lama lepas tu datang pulak sebuah keluarga...mak, ayah dan anak lelaki... mula-mula aku ingatkan budak tu student baru UiTM... sebab dia bawak beg besar... lagipun naik bas je... tapi rupanya tak...dia naik bas Kemaman... 

sementara tunggu bas tu... aku terdengar si ibu bagi nasihat pada anak lelaki dia...

duk dinung belajo molek...kalu dok pahang  tu tanye lalu ke cikgu...jangan duk tangguh-tangguh...koho dok pahang ekgi... cari kawan molek...cari kawan hok nok belajo...bukan kawan hok nok main je... belajo dalam kumpulan... senang sket...
sayu jugak hati aku dengar makk cik tu bagi nasihat kat anak dia... melihat dari keadaan mereka...aku tahu...mereka dari keluarga susah... sebab mereka tak mampu nak hantar anak mereka sampai ke sana...masa si ibu bagi nasihat...si anak tu cuma tunduk aje... mungkin tak mampu untuk melihat wajah sayu si ibu... 
semoga si anak tu dengar nasihat ibu dia... berjaya...dan dapat tolong keluarga dia... insyaAllah...

nak jugak menyelit pic Ieycha kat sini...hehehe...
cek da dah rindu Ieycha...huhuhu...


2 comments:

Zazachan said...

sedih pulak rasanya kalau teringat balik pesan mak dan ayah pastu tengok result yang macam ntahapehape..

-✿Ayu✿- said...

@cik zaza
huhuhu...xpe...janji lps ni kena usaha lg okey...!

2leep.com